Gmina Wartkowice informuje, iż zadanie pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wartkowice w 2022 r.” zostało dofinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w ramach umowy nr 23/OZ/D/2023 z dnia 25 stycznia 2023r.
W ramach zadania zrealizowano odbiór płyt azbestowo – cementowych stosowanych w budownictwie z pokryć dachowych (zdemontowanych wcześniej lub składowanych) zgromadzonych na terenie 39 nieruchomościach z gminy Wartkowice wraz z ich załadunkiem oraz transportem i unieszkodliwieniem na składowisku odpadów niebezpiecznych. Ilość unieszkodliwionych odpadów – 94,460 Mg. Poprzez oczyszczenie Gminy Wartkowice z azbestu zlikwidowany zostanie jego szkodliwy wpływ na zdrowie ludzi i środowisko. Realizacja zdania wpłynie na wzrost jakości poziomu życia pracy i wypoczynku w Gminie.
Koszt całkowity Zadania – 39 673,20 zł netto
Dotacja z WFOŚiGW w Łodzi – 35.705,00 zł netto