Gmina Wartkowice informuje, iż zadanie pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wartkowice w 2020 r.” zostało dofinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w ramach umowy nr 536/OZ/D/2020 z dnia 16 listopada 2020 roku.
W ramach zadania wykonano odbiór płyt azbestowo – cementowych stosowanych w budownictwie z pokryć dachowych (zdemontowanych wcześniej lub składowanych) zgromadzonych na 24 nieruchomościach z terenu gminy Wartkowice wraz z ich załadunkiem oraz transportem i unieszkodliwieniem na składowisku odpadów niebezpiecznych - ilość unieszkodliwionych odpadów -84 473 Mg. Poprzez oczyszczenie Gminy Wartkowice z azbestu zlikwidowany zostanie jego szkodliwy wpływ na zdrowie ludzi i środowisko. Realizacja zdania wpłynęła na wzrost jakości poziomu życia pracy i wypoczynku w Gminie.
Koszt całkowity Zadania – 35.028,26 zł netto
Dotacja z WFOŚiGW w Łodzi – 31.525,00 zł netto