Gmina Wartkowice informuje, iż zadanie pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wartkowice w 2017 r.” zostało dofinansowane ze środków Narodowego oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w ramach umowy nr 143/OZ/D/2017 z dnia 11 lipca 2017 roku.
W ramach w/w zadania unieszkodliwiono poprzez składowanie na składowiskach odpadów niebezpiecznych odpady zawierające azbest w ilości około 141,59 Mg pochodzący z 64 posesji. Poprzez oczyszczenie Gminy Wartkowice z azbestu zlikwidowany zostanie jego szkodliwy wpływ na zdrowie ludzi i środowisko. Realizacja zdania wpłynęła na wzrost jakości poziomu życia pracy i wypoczynku w Gminie.
Koszt całkowity Zadania – 44.705,73 zł netto
Dotacja z WFOŚiGW w Łodzi – 35.764,00 zł netto